Het echte werk start

6 november 2019 - Freetown, Sierra Leone

De afgelopen dagen waren rustige dagen om in te komen. We zijn o.a. naar het strand geweest en we hebben chimpansees gezien. Wist je dat de chimpansee het nationale dier van Sierra Leone is?

Deze week is het echte werk gestart. We merken dat er al aardig wat uitdagingen op ons pad komen. Het eten is anders dan we gewend zijn, de temperatuur is écht warm en mensen gaan anders met elkaar om. Aan het begin van de dag weet je niet wat je aan het einde van de dag gedaan hebt, hoe goed je het ook plant.

In Nederland zijn wij gewend om standaard veel te doen te hebben. Als iets niet lukt, betrappen we ons er wel eens op dat we er eigenlijk ontzettend van balen. Als je dat in Sierra Leone zou doen, zou je een heel dag kunnen balen en dat is ook weer zonde van de tijd. De knop omzetten en meegaan in de flow is dus heel belangrijk, maar wel een uitdaging. We hopen hier de komende weken in te mogen groeien.

Maandag zijn we bij de lokale kleermakersbond (tailoring union) langsgeweest. We zijn hier hartelijk welkom geheten en voorgesteld. Gisteren hebben we de voorzitter en vice-voorzitter van de bond ontmoet in hun shop en vragen gesteld ter oriëntatie voor de rest van onze stage. Vandaag gaan we door met het bezoeken van leden van de bond.

We weten nog steeds niet zo goed wat ons de komende tijd precies te wachten staat. Het leven is hier iets minder gepland en als je wilt plannen is de kans kleiner dan in Nederland dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

Donderdag gaan we met de ondernemerschapsboeken aan de slag, daarna zullen we snel foto’s op de blog plaatsen. Volgende week maandag beginnen de ondernemerschapstrainingen, daar hebben we veel zin in! Ook hier houden we jullie van op de hoogte.

Wil jij ons project steunen? Onze crowdfunding blijft gedurende onze hele stage nog open voor donaties! Weet je niet zeker of je wilt doneren? We houden jullie via deze blog op de hoogte van wat we doen, dan kun je altijd later nog beslissen om te doneren.