Halverwege de stage!

7 december 2019 - Freetown, Sierra Leone

Maandag was er voor de verandering geen bijeenkomst van de tailoring union, omdat vorige week zaterdag de verkiezingen plaatsvonden. Daarom zijn we al vroeg naar IAMTECH gegaan om de training voor te bereiden. In de ochtend werken we aan de handleiding voor de docenten van het trainingsprogramma. In de middag is de les, dit keer gegeven door een andere docent over marktanalyse.

Dinsdag bezoeken we eerst het naaiatelier van een van de deelnemers en vervolgens een stoffenwinkel waar het naaiatelier van SEP soms stoffen koopt. Het is in een markt waar we ook rondlopen. Het is erg mooi!

Op woensdag zijn we op de compound en werken we aan een adviesdocument voor de het trainingsprogramma. Daarnaast zetten we een Facebook-workshop op voor de training, omdat we gehoord hebben dat de deelnemers wel een bedrijfspagina willen opzetten, maar niet zo goed weten hoe ze het kunnen opzetten.

Op donderdag zitten we op IAMTECH. In de ochtend gaan we naar een klas over boekhouding. In de middag hebben we een gesprek met onze lokale begeleider en gaan we naar een economie klas. De studenten vinden het erg leuk om ons vragen te stellen!

Op vrijdag werken we op de compound vooral aan het adviesdocument en het business model voor het SEP naaiatelier. Nog 2 weken en dan is het kerstvakantie, wat gaat het snel! Na de kerstvakantie hebben we nog 2 weken om alles af te ronden en 1 week om te genieten van het mooie Sierra Leone.