Naam:
studentssepsierraleone.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Hallo, wij zijn 3 studenten die vanuit onze minor (vrije keuze ruimte binnen de studie) - International Entrepreneurship & Development - aan de TU Delft 3 maanden onze stage gaan doen voor SEP Investment Services in Sierra Leone. In deze blog lees je meer over wat wij doen en meemaken tijdens onze stage. Hieronder stellen wij onszelf kort voor en vertellen we waarom wij voor deze minor gekozen hebben:

- Hoi! Ik ben Laura en studeer normaal Internationale Ontwikkelingsstudies aan de Wageningen Universiteit. Ik heb al ervaring met vrijwilligerswerk in ontwikkelingslanden, maar deze stage geeft mij de mogelijkheid om een stap verder te gaan. Ik vind het mooi om via deze stage mijn steentje bij te kunnen dragen aan de armoede die diep geworteld is in Afrika. Ik heb er heel veel zin in!

- Hey, ik ben Nienke en ik studeer Bouwkunde aan de TU Delft! Deze minor heb ik gekozen omdat ik graag meer wil leren over ondernemerschap en ik de combinatie met dit direct toepassen in de praktijk een mooie uitdaging vond. Daarnaast ben ik dol op reizen en was vrijwilligerswerk in een ontwikkelingsland een hoog puntje op mijn bucketlist. Voor mij is deze minor dan ook de perfecte combi! Ik heb er ontzettend veel zin in!

- Hi, ik ben Saskia en ik studeer Industrial Design aan de TU Eindhoven. Ik ben in mijn studie bezig om me te ontwikkelen in de richting van design voor ontwikkelingslanden. De reden hiervoor is dat ik graag een positieve impact zou willen maken in het leven van anderen. Ik heb een grote interesse in verschillende culturen en wil hier graag veel over leren en ontdekken. Deze stage biedt mij daar een mooie mogelijkheid voor! Ik heb er zin in!

Over mijn reis

Ons hoofddoel is het analyseren en ontwikkelen van SEP Investment Services met een bijzondere focus op het ondernemerschapstraject voor de modesector.

Tijdens onze reis hebben we 4 hoofdtaken:

1. het doorontwikkelen van SEP-trainingsmaterialen voor ondernemerschap;

2. het geven van trainingen;

3. het ontwikkelen van een duurzaam businessplan voor het SEP-naaiatelier; en

4. het organiseren van een forum om de doorontwikkelde trainingsmaterialen en het business plan te presenteren aan belanghebbenden.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: